De Graafschap verliest met 1-2 van Almere City na een rode kaart voor Rowan Besselink. De verdediger van De Graafschap kreeg in de slotfase een directe rode kaart na een grove charge op Bas Huisman. Besselink leek kort na rust nog de man die De Graafschap nieuw leven inblies op De Vijverberg. De verdediger werkte in tweede instantie de 1-1 binnen, waardoor de thuisploeg weer mocht hopen op een ommekeer over twee wedstrijden. Die hoop verdween echter snel toen Milan de Haan namens Almere City de 1-2 maakte. In de absolute slotfase ging het vervolgens helemaal mis voor Besselink. De verdediger kwam met een hoog been hard invliegen op Huisman en kreeg daarvoor direct rood van scheidsrechter Erwin Blank. Hoewel hij zijn tegenstander niet vol raakte, vond de arbiter de tackle gevaarlijk genoeg om meteen in te grijpen. In de nabeschouwing bij ESPN reageert Kees Kwakman geschokt op de overtreding. Kwakman verwacht bovendien dat de rode kaart nog flinke gevolgen gaat hebben voor de verdediger van De Graafschap. Opvallend genoeg begrijpt Besselink zelf niets van zijn rode kaart. Als verslaggever Bennett van Fessem hem confronteerde met het hoge been, blijft Besselink bij zijn standpunt. Van Fessem reageert zichtbaar verbaasd. Ook Kwakman en Pascal Kamperman kunnen hun oren nauwelijks geloven. De Graafschap moet nu zonder Besselink verder in de competitie. De verdediger zal waarschijnlijk voor meerdere wedstrijden geschorst worden. De Graafschap hoopt dat Besselink snel weer fit is en zijn positie in het elftal kan innemen.
Kenmerk
De Graafschap verliest na rode kaart Besselink | R. Besselink
De Graafschap verliest met 1-2 van Almere City na een rode kaart voor Rowan Besselink. Lees het verslag van de wedstrijd en de reacties van de spelers en trainers.
De Graafschap Hub